Re: Plyta glowna na 8 dyskow i 6 napedow - jaka?

Autor: Piotrek <pieter103[USUNTO>
Data: Wed 11 Oct 2006 - 14:04:23 MET DST

> Musisz dokupić kartę interfejsu PCI ATA obsługującą napędy optyczne.

Chodzi zapewne o kontroler na PCI z dwoma gniazdami na tasmy IDE/ATA? to
pozwoliloby mi na podlaczenie 4 napedow, 2 pozostale w zlaczu na plycie
glownej, a 8xSATA to akurat na 8 dyskow :)
Ale czy takie kontrolery sa rozne? tzn. czy sa inne do obslugi dyskow IDE a
inne do napedow IDE? czy moze sa tez takie co nie ma znaczenia czy do
kontrolera podepne na tasmie dyski czy napedy?

> Tyle to na pewno nie znajdziesz. Poza tym przy takiej liczbie
> napędów to już powinieneś iść w SAS, a nie SATA...

Hmm... niewiele mi wiadomo o SAS, ale to chyba bardziej rozwiazania na
plytach serwerowych. Czy daloby sie w zwiazku z tym jakas plyte serwerowa,
wpiac do niej Core2Duo, a urzadzenia podlaczyc na SAS? Zaznaczam ze
chcialbym podlaczyc do plyty zarowno napedy optyczne ATA, jak rowniez dyski
SATA i SATA2.
Bylbym wdzieczny za odnosnik na temat SAS dla poczatkujacych ;)

Pozdrawiam
Piotrek