Re: Przebarwienia matrycy laptopa

Autor: Krzysztof Szatanik <dbl001.wytnij_at_na.o2.aby.doszlo.pl>
Data: Tue 10 Oct 2006 - 01:51:09 MET DST

Bartek P dnia 2006-10-08 21:52 napisa:

        To chyba zależy od klasy matrycy. Słyszałem już o kilku podobnych
sytuacjach, natomiast kilka lat temu kupowałem ojcu używanego HP
Omnibooka 4150 który służył do nawigacji na kutrze - dosyć statyczny
obraz z typowymi elementami windowsa, toolbarem itp. Komputer chodził
nonstop z włączonym ekranem 24h/d przez prawie 365 dni w roku (był
wyłączany tylko na święta) i pomimo 3 lat, lekkiego "wypłowienia"
kolorów żaden obraz się nie utrwalił czego nie można powiedzieć o drugim
komputerze z CRT Samsung SM 19" który po roku miał wypalone wszystkie
statyczne elementy i zrobił mu się taki blur że można by oglądać filmy w
rozdzielczości 160x120 i nie zobaczyć pixeli.

        Z racji tego że byłem w okolicy jedną z niewielu osób znających się na
oprogramowaniu używanym do nawigacji często doglądałem też wielu
komputerów na innych jednostkach, pracujących w podobnie ciężkich
warunkach (duża wilgoć, praca 24/d przez wiele dni, do tego częste
kołysanie czego dyski niezbyt lubią) i widziałem tylko jeden LCD
(Bealinea 15") z wypalonym obrazem, a przekrój matryc jest olbrzymi, od
tandet pokroju Actina czy Bealinea przez masówkę typu
samsung/philips/sony do bardziej renomowanego sprzętu w rodzaju IBM czy
  nawet Eizo. Większość CRT oczywiście była wypalona i często zblurowana.

Z pozdrowieniami,
Szatanik Krzysztof