Partycja Windowsa bootowalna na końcu dysku z Linuksem?

Autor: <esbe_at_WYTNIJ_TOgorzkiepole.pl>
Data: Mon 09 Oct 2006 - 23:11:09 MET DST

Mam dysk 80GB. Chcę podzielić dysk pomiędzy Windows a Linuksa.
Docelowo chcę, żeby partycje Linuksa leciały od początku dysku, a partycja
Windows (NTFS) na samym końcu.

Na 12GB zainstalowałem Win XP (na razie na początku dysku). Chciałem teraz
przesunąć tę partycję na koniec dysku i zrobić miejsce na Linuksa od
poczÄ…tku wykorzystujÄ…c Paragon Hard Disk Manager. Tylko nie wiem, czy po
tej operacji i instalacji Linuksa Windows będzie dostępne z GRUBa. Czy
partycja NTFS będzie bootowalna tak wysoko?

Warto dodać, że przesuwanie partycji robię uruchamiając Windows z innego
dysku podłączanego jako dysk boot na czas operacji. A instalację Linuksa
zamierzam zrobić z bootowalnego DVD.

Pozdrawiam
Esbe.