Re: Cool 'n' quiet

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_op.pl.wytnij>
Data: Mon 09 Oct 2006 - 23:07:50 MET DST

Osoba Michal Bien napisała na pl.comp.pecet:

> Bardzo fajnie, ale nie wszystkie plyty z podlaczeniem wentylatora
> 3pin potrafia regulowac obroty wentylatora: nie tylko za pomoca
> ustawien z poziomu setupu, ale i rowniez speedfanem itp, mimo ze
> poprawnie obsluguja zmiane FID/VID.

Hmm, no właśnie u mnie to cosik nie działa :)

_Włączyłem_ C'n'Q w BIOS-ie. Przy tym _wyłączyłem_ w Power/Hardware
Monitor opcję Q-Fan Control. Jest to taka zabawka, która dostosowuje
szybkość wentylatora do temperatury. Przy czym należy określić dwie
temperatury graniczne. Może zrobiłem źle... w instrukcji pisze coś
takiego:

This feature (C'n'Q ) requires the AMD CPU heatsink and fan assembly
with monitor chip. If you purchased a separate heatsink and fan package
(właśnie tak zrobiłem), use ASUS Q-Fan Technology feature to
automatically adjust the CPU fab speed according to your system

Stąd moje poprzednie pytanie, czy ten wentylator musi być jakiś
dziwny :) Mój nazywa się Pentagram Freezone NX-90AI.
Po prostu nie chce mi się wierzyć w to, co napisali w tej instrukcji :)

A może szybkość wentylatora jest sterowana programowo? Używam Linuksa,
może pominąłem jakiegoś demona/moduł?

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur