Re: nowa grafika i "wolniejszy" procesor

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 09 Oct 2006 - 21:14:54 MET DST

PiotrekN <p_nizio@wp.pl> wrote:

> kupiłem właśnie taką oto kartę graficzną
> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=130296487.

            Moje kondolencje. Tylko nie mow ze myslales ze kupujesz w miare
wydajna grafike - taka architektura, zegar i szyna 64bit to tragednia.
Tych wszystkich "sprytnych" sprzedawcow dajacych w tytule aukcji i wielkimi
literami 256bit a malutkimi na koncu lub wcale 64bit powinn sie wieszac na
suchej galezi. I jeszcze to nieszczesne DSUB na tasmie :/

> Wszystko ładnie śmiga,

            Szczrze mowiac watpie na takim CPU i grafice. Jesli ktos kupuje teraz
grafike do Athlona XP 1700+ to znaczy ze ja zmienia, prawdopodobnie ze
wzgledu na gierki, bo do pozostalych zastosowan to wystarczy i TNT2 a
przeciez uprzednio mial juz jakas karte bo nie odczytywal obrazu
telepatycznie. I kupujac GF6200 64bit zawiedze sie IMHO sromotnie jesli
chodzi o wydajnosc. No ale w PL sprzeda sie byle g*, wazne zeby bylo tanie
- tak mozna wnioskowac po ilosci kupujacych w aukcji :/

> ale gdy wszedłem do panelu sterowania w zakładkę system okazało
> się że mam "wolniejszy" procesor z 1,47 przetaktował się na 1,11 GHz
> (AMD Athlon 1700 XP+ -jakoś tak). Dlaczego tak się stało i czy mogę go
> jakoś przyspieszyć??

            Raczej underclockowal, a nie przetaktowal.
Pytanie jakis czas temu bylo zadawane srednio 2x w tygodniu: po zmianie
sprzetu setup "wrocil do mamusi" i zaladowal ustawienia domyslne, w tym FSB
100 MHz - zmien na odpowiednie dla thbreda lub palomino 133 MHz [w setupie,
malo prawdopodobne ze zworka] i powinno byc OK]. Mozesz tez probowac
szczescia z wyzszym FSB - sporo thbredow B0 1700+ chodzilo spokojnie na
1833 MHz czyli przy FSB 166 MHz - na domyslnym Vocore lub podyzszonym o
drobne 0,05V.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl