Re: ocena konfigu do obliczen :)

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Mon 09 Oct 2006 - 12:22:56 MET DST

"Qbab" <barbasz@poczta.onet.pl> wrote in message
news:egd70i$qes$1@news.onet.pl...

> no podałem o jaki wątek mi chodziło :)
> ale tu jest link do googli z tymi tekstami :
> http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/browse_frm/thread/e4a271a569e821
> 9b/d28cb72b7b6c0608?lnk=gst&q=okre%C5%9Blone+wymagania+i+budzet+%3A)&rnum=1#
> d28cb72b7b6c0608

No, sie byl chyba nie wyswietlil, ale niewazne.
Jezeli jest tak jak mowisz tzn wzraz ze wzrostem problemu stosunek liczby
operacji do liczby odwolan do pamieci jest staly lub wolno rosnie to
zdecydowanie powinienes wybrac procesory firmy AMD na Socket AM2 i pamieci
DDR2 PC6400 (czyli tzw DDR2 800) i to o jak najnizszych timingach. Jezeli
masz jeszcze duzo zapisow do pamieci to tym bardziej AMD albowiem Intel byl
i jest wolny przy zapisie do RAMu.
Rowniez powinienes kupis procesor z jak najszybszym zegarem ale tylko po to
zeby miec szybko taktowany wbudowany kontroler pamieci, co pozytywnie wplywa
na przepustowosc RAM. Dodatkowo, najlepiej miec proca o czestotliwosci
bedacej wielokrotnoscia 400 MHz, w przeciwnym razie ze wzgledu na "magiczne"
powiazania mnoznikow, RAM nie chodzi na 800 ale np 733 itd itp.

Jezeli mozesz poczekac jeszcze kilka miesiecy to AMD wypusci Rev.G, ktora
bedzie miala poprawiony kontroler pamieci.

Co do dwoch programow puszczonych rownolegle na jednym procu to zapewne RAM
je "zabije", aczkolwiek nieznajac szczegolow trudno wyrokowac. Rozwiazaniem
bylyby dwa Opterony serii 2xx i NUMA, ale to juz zupelnie inne koszty.

Pzdr.,

--
uC
www.ultracode.eu