Re: Przebarwienia matrycy laptopa

Autor: Cmoxu <krakowianin_at_od_pokolen.pl>
Data: Mon 09 Oct 2006 - 09:26:31 MET DST

Użytkownik "Bartek P" <kkkkkkk@sss.pl> napisał w wiadomości
news:egbl4u$t0j$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
> Jakiś czas temu zauważyłem przebarwienia na matrycy. Objawiało się to
> jaśniejszymi plamami na niektórych kolorach. Na początku myślałem, że
> uszkodziłem matrycę przez zbyt mocne dociśnięcie klapki laptopa, ale
> przyczyna okazała się zupełnie inna. Przyczyną przebarwień matrycy okazała
> się tapeta z jasnymi fragmentami. Trochę mnie to zdziwiło, bo za bardzo
> nie mogłem w to uwierzyć, by taki efekt występował w LCD. Ale upewniłem
> się, jak dopatrzyłem się odbitej rejestracji :)

> [...]

lepiej przeczytajcie instrukcje, najlepiej do monitora samung :) tam jest to
pieknie opisane, wyswietlanie statycznych obrazów przez dlugi czas na lcd
powoduje taki efekt, nawet po 2 dniach wyswietlania stałego obrazu moze
zostać slad

są podobno skuteczne metody aby to zlikwidować np przez dłuzsze wyswiwtlenie
takiego samego obrazu ale w negatywie, słyszałem tez o pozostawieniu
monitora na dłuzszy czas bez włączania

link do przykładowej instrukcji samsunga:
http://tiny.pl/rh83 strona 78-79

link do artykułu:
http://www.behardware.com/articles/615-4/lcds-with-persistent-images.html