Re: Laptop matryca [long]

Autor: Rafal Brzoskwinia <brzosk_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 08 Oct 2006 - 17:51:09 MET DST

Użytkownik "Luc@s2003" <krezoly"delete"@wp.pl> napisał w wiadomości
news:egan4k$7b3$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam
>
> Mam problem z matrycą. Otóż w laptopie Dell C800 została uszkodzona
> matryca (potraktowana z łokcia) i po prostu pękła.
> Logiczne jest wymiana matrycy, więc została zakupiona na allegro ale...
> Nie jest to ta sama firma matrycy ( była Hitachi, a dostałem IBM),
> sprzedawca zapewniał że od właśnie C800. Gdy podłącze wymienioną matrycę
> to włącza się np połowa ekranu lub 1/4 i świeci w różnych kolorach i
> przestaje...
> Z matrycą nie dostałem takiego dodatkowego "układu scalonego" myślę że to
> [...]

Stawiam, ze albo kupiłeś uszkodzoną matrycę, albo nie do tego modelu.
Zakładam że tasma sygnałowa pasuje czyli ma tyle samo pinów (zazwyczaj 20
lub 30).
Zdaża się że w różnych modelach sygnały idą innymi ścieżkami ale wtedy po
prostu obraz nie jest wogóle wyświetlany a nie jak w Twoim przypadku zapala
się jakaś część matrycy.
Inwerter odpowiada za podświetlenie matrycy czyli albo ono jest albo go nie
ma.
Isnieje również możliwość że w twoim notku padł kabel sygnałowy albo sama
grafika. Grafikę możesz sprawdzić podpinając zewnętrzny monitor.
Czy na tej pękniętej matrycy obraz był wyświetlany choć na jakiejś części?
Jesli tak to wina leży w zakupionej matrycy.
Rafał