Laptop i projektor - problem (pomocy i proszę się nie śmiać!)

Autor: BM <moliUSUN_at_DUZEfanthom.LITERYmath.put.poznan.pl>
Data: Sun 08 Oct 2006 - 11:05:20 MET DST

Witam!

Problem w skrócie: nie mogę korzystać z projektora podłączonego do laptopa.
Dodam, że sprzet potrzebny jest mi do prowadzenia zajęć na uczelni.

SPRZĘT:

Laptop: Fujitsu-Siemens Amilo 6820
Projektor: Sanyo PLC-SW20A

Laptop posiada zintegrowaną kartę graficzną Intel Extreme Graphics Intel
82845GV.

OPIS PROBLEMU:

Generalnie karta ta umożliwa jednoczesne wyświetlanie obrazu na ekrane
notebooka jak i na urządzeniu podłączonym do wyjścia VGA (dual monitor
mode). NIESTETY włączenie dual monitor mode (a tym samym kierowanie sygnału
wizyjnego na wyjście VGA) jest możliwe tylko wtedy, gdy soft/sprzęt wykryje,
iż coś jest fizycznie podłączone do gniazdka VGA. To coś, to
najprawdopodobniej urządzenie zgodne z PnP.

Innymi słowy - laptop nie widzi, iż projektor został podłączony do niego, a
co za tym idzie nie umożliwia w ustawieniach do Intel Extreme Graphics
włączenie dual monitor mode.

Nie ma problemu, gdy podłącze do laptopa swój stary 14'' montor CRT (PnP) -
laptop "widzi" monitor i umożliwia przełączenie na dual monitor mode.

ROZWIĄZANIE TYMCZASOWE:
(i tutaj proszę się nie śmiać):

Targam na zajęcia, oprócz notebooka i rzutnika także monitor CRT. Podłączam
monitor do laptopa, aktywuję dual monitor mode, następnie (bez wyłączania
kompa) wyciągam kabel VGA od monitora a podłączam ten od rzutnika. Działa,
ale nie muszę chyba pisać, jak upierdliwe jest łażenie z dodatkowym
monitorem pod pachą.

PYTANIE:
i tutaj prośba o pomoc :)

Czy mogę w jakiś sposób wymusić w sprzęcie/oprogramowaniu do Intel Extreme
Graphics/rejestrze Windows, aby ZAWSZE sygnał był także wysyłany na wyjście
VGA lub aby zawsze była aktywna możliwość przejścia w tryb dual monitor
mode?

Pozdrawiam
BM