Re: Jasnosc LCD

Autor: Cmoxu <krakowianin_at_od_pokolen.pl>
Data: Sat 07 Oct 2006 - 19:56:21 MET DST

> Moje pytanie dotyczy podswietlania matryc LCD, a wlasciwie jego zakresu
> regulacji.
> Czy sa na rynku monitory ktore da sie przy pomocy regulacji mocy lampy
> sciemnic niemal do zera?

nie, lamp CCFL nie da się całkowicie sciemnic, dopiero w podswietleniu LED
nie będzie problemów ze sciemnianiem

> Przyznam sie ze mialem przez jeden dzien 19" LCD hyundai i wieczorem tego
> wlasnie dnia zdecydowalem ze nie moge uzywac tak jasnej matrycy bez
> mozliwosci jej sciemnienia.... monitor udalo mi sie na szczescie oddac....
>
> Dodam ze moje pytanie dotyczy monitorow na matrycy s-pva. Jak do tad
> interesuja mnie firmy EIZO i Samsung. Niestety np EIZO 1921/1931/1910 nie
> potrafia bardzo mocno sciemnic ekranu a poziom "ciemnosci" jaki osiagaja
> jest ciezko ocenic w warunkach jasno oswietlonej hali np. MM albo

chyba zartujesz, eizo ma najlepszą regulację mocy lamp jakią widziałem, na
minimum dają jakieś 30cd co w porownaniu do przeciętnych monitorów gdzie
minimum lamp to srednio 100cd, jest super wynikiem