Re: PenDrive/FlashMemoryDisk w starszych Windowsach

Autor: Kloqus <kloqusWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 07 Oct 2006 - 12:42:14 MET DST

> Istnieje możliwość - sprawdzona - podłączenia i bootowania kart flash
> a konkretnie CompacFlash jako normalnych dysków IDE poprzez uzycie
> adaptera CompactFlash <=> IDE i włączenie bezpośrednio w płytę główną
> lub poprzez taśmę. Oczywiście używanie na stałe karty CF szybko ją wykończy
> pod Windowsami lecz pod Linuxem lub FreeBSD możliwa jest długa eksploatacja
> gdyz po zabootowaniu system tylko sporadycznie korzysta z CF
>
> http://www.interprojekt.pl/katalog/katalogl.aspx?p=pcengines

To o czym czytalem to bylo co innego: zwykly PenDrive podlaczany pod USB
tylko, ze mial malutki przelacznik (trzeba bylo przelaczac paznokciem) do
wlaczania sprzetowej emulacji kontrolera IDE (BIOS widzial to cudo jako
dodatkowy kanal IDE - oprocz tych na plycie). Natomiast sama kosc pamieci
emulowala dysk twardy. Dzieki temu BIOS i/lub system mogl nie miec mozliwosci
uruchamiania systemu z PenDrive'a, ale dzieki temu dawalo sie go oszukac.
Poprostu po przelaczeniu urzadzenia w tryb emulacji pojawial sie wsrod sprzetu
dodatkowy kanal IDE z podpietym na nim dyskiem. Ani BIOS ani system nie
widzial roznicy pomiedzy "normalnym" HDD a tym PenDrive'owym.
To co jest w linku co podales wymaga dostepu do plyty glownej, a to o czym
wyczytalem nie. Mniejsza z tym. Akurat ta wlasciwosc jest dla mnie malo wazna -
 poprostu fajnie by bylo jakby byla, a jak nie to nie. :->

Kloqus