Wymiana leciwej płyty Abit BH6 (BX) + C800 na coś nowszego

Autor: Przemolo <przemolo_at_gazeta.pl>
Data: Thu 05 Oct 2006 - 20:46:37 MET DST

Witajcie,
nadchodzi chyba czas pożegnać się z moją 7-letnią płytą Abit BH6, Celeronem
800@1200 , 512MB SDRAM.
Chciałbym wymienić jedynie płytę, procesor i pamięć, natomiast o ile to
możliwe chciałbym zatrzymać obecną kartę graficzną MSI GF2MX400 64MB
(AGPx2/x4) bo lepsza mi potrzebna nie jest.

Jestem przyzwyczajony do dość dobrej płyty, która oferuje szerokie
możliwości konfiguracji (zmiana częstotliwości, napięć, itp.) oraz takiej,
do której producent jeszcze przez najbliższe lata powinien serwować jakiś
update BIOSu.
Nie mam wielkich wymagań - chodzi mi głównie o to, że obecnie moja płyta ma
tylko UDMA/33, USB1.1, a sloty PCI 2.1 już nie obsługują najnowszych kart,
więc przy okazji chciałbym kupić coś lepszego do zastosowań domowych.

Czy jest tu ktoś na tyle cierpliwy, aby doradzić mi jakąś dobrą płytę
główną, CPU i RAM? (chciałbym wydać stosunkowo mało ale mogę się poświęcić
kosztem tego, że przez najbliższe kilka lat nie będzie trzeba wymieniać
płyty głównej).
Z góry dzięki!