Re: GForce 4 a współczesne karty zintegrowane.

Autor: Zbyszek <niematakiegoadresu_at_o2.pl>
Data: Wed 04 Oct 2006 - 18:37:27 MET DST

Jolly Roger wrote:

> [...]

Kiedy przymierzałem się do zakupu GF6150 w grudniu 2005 to zapytałem na
grupie czy nie będzie wolniejszy od FX5200 AGPx8 64MB którego mam.
Powiedzieli, że nie. Więc kupiłem Asusa A8N-VM CSM na tej kości. Mieli
rację. Nawet wydaje mi się, że GF6150 jest szybszy od FX5200. Może to
zasługa twinbanku (2x256MB), który daje 128bit, a na starym FX5200 miałem
tylko 64bit.

Wszystkie gry mi działają. Nie ma wiatraczków więc jest cicho. RTCW chodzi
płynnie w 1024x768 32bit 2xAA Quincunx na max detalach. Nolf2 też,
Syberia1,2 też. Ja tam topowy nie jestem i takie starsze gierki lubię. Dla
mnie ideał. 350zł za nową płytę (grudzień 2005) z grafiką w jednym? To jak
darmo. A jak by mi się kiedyś zachciało super dopalacza to na płycie jest
wolny slot PCI-E x16. Nawet miałem takie założenie, że na początek płyta z
grafą, a potem jak dozbieram kasę to kupię oddzielną grafikę. Tak mi się
spodobał GF6150, ze zamiast grafiki kupiłem drukarkę. I tak na GF6150 jadę
też dzisiaj. Mam nadzieję, że Nvidia będzie wypuszczać takie udane chipy
również w przyszłości.

Do gier najlepsza jest tylko grafika od Nvidii i ATI. O reszcie producentów
zapomnij. Intel, Sis, Via też robią zintegrowane grafiki, lecz nie nadają
się do gier: sporo błędów i zawieszeń, wydajność beznadziejna.

grafika ATI Xpress jest chyba szybsza od GF6100, ale napewno wolniejsza od
GF6150. GF6150 to najszybsza integra obecnie.

Zbyszek