określone wymagania i budzet :)

Autor: Qbab <barbasz_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 04 Oct 2006 - 15:18:57 MET DST

Stoję przed wyborem konfiguracji do obliczeń.
Komp ma liczyć :)
wykonywać jak najszybciej programy fortranowskie (głównie linux, ale od
czasu do czasu równiez pod windą skompilowane) w których są duże macierze
danych, często ponad 1 GiB
Grafika bez znaczenia byle cicha, dysk dosyć duży ale i cichy, (reszta czyli
siec itp bez znaczenia tzn ma być bo korzystam ale nie ma dla mnie znaczenia
wydajność :) )
Nie wiem co przy takim specyficznym zastosowaniu lepsze - AMD czy intel.
Na pewno nie bede kompilował tego do obliczeń równoległych bo akurat
algorytmy jakimi się posługuje (procesy które symuluję) kompletnie nie
pasują do tego - teoria jest jasna ma być liczone po koleji :).
Jedyne co mnie zastanawia to czy przy dwóch rdzeniach i np. 4GiB ramu
(obecnie liczę na 2 GiB) bede mógł puszczać równolegle obliczenia dwóch
programów bez dużego zwalniania każdego z nich.

A i kasa do 3000 zł (+/- 500 zł) - bez monitora.

--
pozdrawiam
Qbab