Jak przyspieszyc?

Autor: Maciek <imorthorn_at_wp.pl>
Data: Wed 04 Oct 2006 - 09:57:17 MET DST

Czasy ladowania systemu / aplikacji / gier?
Bez obaw - nie pytam o kwestie konfiguracji tylko hardware.
Które komponenty mają największy wpływ na to?

Wydawało mi się że dysk - ale ostatnio wpadł mi w oczy test (
http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2101&p=10 )w którym czarno
na białym był czas ładowania gry - około 40 sekund.
Przy czym na raptorze ładowało się właśnie 39 s a na najwolniejszym dysku
... około 44s :)
BTM na RAID 0 raptorach -40s :(

Tak wiec sobie mysle - wywale 1000 zł na raptora i bede miał szybciej 5
sekund ?? Nawet nie zauważe różnicy.
Więc co zrobić?
Nowy procesor, płyta szybciej taktowana? Ale ile to da?
Moze sa jakies testy w sieci - czasy ladowania (systemy, aplikacji, gier) i
zależnosci od sprzetu?

A moze jest tak ze na hiper ultra sprzecie typu 2 najszybsze dyski SCSI w
RAID0 + naszybszy procesor i jeszcze przetaktowany, chłodzony azotem + 4MB
DDR2 hiper-pozłacanego-ramu - to powyższy czas zchodzi do 35 sekund :))

Bo gdyby tak było bardzo ułatwiłoby mi to zakup sprzętu - najtańsze dostępne
podzespoły i dyski :))

Maciek