Re: czy mozna tak zrobic z dwoma HDD..?

Autor: Pawel Kraszewski <Pawel_at_Kraszewscy.net>
Data: Tue 03 Oct 2006 - 15:26:07 MET DST

Maciek wrote:

> Polecam test:
> http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2101&p=5
> http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2101&p=6
> http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2101&p=7
>
> oraz inne jego strony. Pokazane jest ile daje RAID 0 na raptorach.
> IMHO niewiele - i po lekturze tego testu stwierdziłem że nie warto.
>
> Maciek

Zależy co robisz... Ja czasami robię przeszukiwanie albo odczyt sekwencyjny
plików po kilka GB, i tu RAID0 dużo da - na to żaden cache nie pomoże
(ewentualnie prefetching, ale niewiele).

Z RAIDem jest jak z SMP. W zwykłym użytkowaniu aż takiej kolosalnej różnicy
nie widać. Z kolei jak robi się rzeczy, do których dana technologia została
zaprojektowana, to dopiero zaczyna dobrze działać i widać diametralną
poprawę.

--
 Pawel Kraszewski
 www.kraszewscy.net