Re: [OT] nagrywarka - kto robi dobre/złe?

Autor: Zbyszek <niematakiegoadresu_at_o2.pl>
Data: Mon 02 Oct 2006 - 20:12:30 MET DST

Pawel Kraszewski wrote:

> Czym się różni odtwarzanie kabelkiem SPDIF od cyfrowego (-> bezstratnegO
> odtworzenia zapisu audio przez IDE?

Po IDE dane płyną bit po bicie super dokładnie. Inaczej dane z płyty były by
przekłamane i pełne błędów. Taki zgrany program by się wcale nie uruchomił.

SPDIF to tylko audio. Dane z płyty przechodzą przez elektronikę dysku która
dopasowuje dane audio do standardu IEC958 i wysyła na złącze SPDIF. Jeśli
ten tor jest niechlujnie wykonany to mogą wkraść się zakłócenia,
najczęściej przebicia do masy. Wtedy występuje efekt który opisałem.

Mało kto korzysta z SPDIF w komputerowych odtwarzaczach więc producenci
olewają testy jakości. Tak jest w przypadku LG.
Jeśli tak mają robić to niech wcale nie instalują SPDIF. Nie będę miał
pretensji. Ale jak robią to niech robią porządnie.

Za czasów optimusa Pentium 75MHz miałem napęd AZtech 6x. Też miał spdif -
wcale nie podłączony. Po co marnować pieniądze na niepodłączone gniazdko?
Czasem nie rozumiem producentów.

Zbyszek