Re: super szybka stacja dyskietek NECa

Autor: Zbyszek <niematakiegoadresu_at_o2.pl>
Data: Mon 02 Oct 2006 - 20:04:07 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Nie sprawdzałem, ale wątpię, by były szybsze. Mechanizm jest
> standardowy, więc i pewnie wszystkie czasy są zachowane, by
> całość działała sprawnie.

Te na USB to zwykły model stacjonarny + elektronika konwertująca na USB.
Na stronie Teac, NEC albo ALPS jest oferta tych urządzeń. Jak oglądałem
gdzieś zdjęcie wnętrzności flopa USB to był tam zwykły napęd stacjonarny
(ten sam który sprzedają do desktopów) podpięty zwykłą taśmą FDD do małej
płytki z czarnym chipem i od tego chipa dalej kabelek USB do kompa. Nic
specjalnego. Parametry techniczne miał takie same jak jego klasyczny
odpowiednik.

Nawet miałem coś takiego kupić bo mógłbym używać zamiennie ze stacjonarnym i
laptopem, lecz nie można z tej stacji USB bootwać komputera, ani wgrać
sterowników SATA podczas instalacji Windows XP. Kicha. Kupiłem w końcu
zwykły flop. Trochę wkurzające, że muszę trzymać stację FDD aby móc
zainstalować Windowsa na dysku SATA. Do nowego instalatora Windows mogli by
dodać opcję wgrywania SATA z płytki CD. Wtedy mógłbym się pozbyć fdd.

Zbyszek