Re: SB Audigy vs SB Live + KX

Autor: Zbyszek <niematakiegoadresu_at_o2.pl>
Data: Mon 02 Oct 2006 - 15:44:46 MET DST

Mich@l wrote:

> Czy ktoś miał okazję porównywać brzmieniowo Audigy z Live + sterowniki
> KX? Patrząc na różne testy publikowane w sieci widać że instalacja ich
> daje sporą poprawę parametrów (szumy, zniekształcenia). Warto
> zainteresować się starym Live zamiast Audigy 1/2? Zależy mi w zasadzie
> tylko na poprawie odtwarzania plików muzycznych, w gry nie gram, filmów
> na komputerze nie oglądam. Mam głośniki Logitech Z-3e, obecnie używam
> zintegrowanej na płycie dżwiękówki ALC850.

Ja miałem Audigy Player i Live!, teraz mam Audigy2. Kx'y mi się nie
spodobały, nie pamiętam dlaczego. Szumy i zniekształcenia to przede
wszystkim sprzęt. Ja w tej chwili używam Audigy2. Moim zdaniem daje
najlepszy dźwięk w porównaniu z poprzednikami. Na drugim miejscu jest Live!
i na końcu Audigy1. Kolejna sprawa to kodek. Najlepsze robi Burr-Brown (BB)
(obecnie Texas Instruments), AKM i Cirrus Logic (dawniej Crystal). Reszta
to badziew. Sprawdź na tych kartach co masz jaki zamontowali kodek. To taka
mała, z reguły kwadratowa kosteczka. Często dobry kodek może poprawić
osiągi nędznej karty. Tak było w moim przypadku: Live! na kodeku Crystal
brzmiał lepiej od Audigy1 na Tritechu. Na dobry kodek na kartach Creative
trudno trafić (choć cena jest taka sama). Na giełdzie komputerowej w Wawie
po obejrzeniu 40 modeli Live! 2 egzemplarze miały Crystala. Na końcu zadbaj
o dobry sprzęt na wyjściu karty. Ja mam drogie słuchawki bezpośrednio
podpięte do wyjścia karty. Wtedy masz naprawdę czysty dźwięk. Ja pozbyłem
się wzmacniacza i innych elementów.

Nie patrz na testy. Wierz własnym uszom. Prawda jest taka, że aby mieć
czysty dźwięk trzeba mieć starannie skonfigurowany mixer. Po prostu trzeba
wszystkie wejścia i wyjścia których się nie używa ustawić na 0 i wyłączyć.
To eliminuje wszelkie zakłócenia. Ja nawet mikrofon wygaszam w mixerze kiedy
nie gadam przez skype. Na koniec wyłącz korektor graficzny w swoim
odtwarzaczu i w sterownikach karty.

Sądzę, że KXy dają dobre brzmienie bo pozwalają dokładniej ustawić mixer i
mają wyłączone wszystkie wejścia/wyjścia domyślnie.

Zbyszek