Re: Cichy komputer na domowy serwer

Autor: Jacek Popławski <jpopl_at_interia.pl>
Data: Mon 02 Oct 2006 - 15:24:14 MET DST

Bartosz Tomaszek napisał(a):
> Co do posiadanych przez Ciebie komputerów: który jest cichszy? Czy one
> są chłodzone jednym wentylatorem (wg opisów na allegro wynika że Vectra
> tak)?

Nie robiłem takich testów, choćby dlatego, że IBM miał SCSI a do Vectry
musiałem wstawić dwa małe dyski (bo każdy miał po 3GB).

W każdym razie komputera nie słychać przez drzwi w nocy, ale jeśli śpisz
w tym samym pokoju to będzie cichy szum - no i przede wszystkim dysk (co
ma zerowy związek z liczbą wentylatorów o czym ktoś pisał).

Aktualnie planuję postawić router wifi, wyposażyć dwie stacje robocze w
karty wifi i serwer też z wifi, ktory będzie odpalany, gdy będę go
potrzebował, w ten sposób udostępnianie łącza będzie bezgłośne i
bezprzewodowe, a usługi serwerowe będą na żądanie). Jako serwer postawię
prawdopodobnie ten IBM. Vectra się będzie nudzić (jedyne zastosowanie
dla niej to stacja robocza do sypialni, a tego bym nie chciał, w
łazience się monitor nie zmieści... :)