Re: Problem z prędkością nagrywarki

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 02 Oct 2006 - 12:06:51 MET DST

"Atlantis" efq9v2$p82$1@atlantis.news.tpi.pl

> Taa? :>

Oczywiście nie od początku do końca.

> Taa? :> Skąd te informacje? ;)

Z Usenetu, :) czyli z tego, co piszą grupowicze; z testów, których wyniki
zamieszczano w czasopismach; testów, których wyniki zamieszczano w tak zwanej sieci...

> A, z czasopism... To dużo zmienia. Ktoś tutaj już kiedyś pisał o teście
> nagrywarek w którymś z nich, gdzie chyba Plextor zajął gorsze miejsce bo
> jego wadą było oprogramowanie PlexTools a NEC spadł, bo miał za małą
> prędkość zapisy CD-R. :P Ufaj "Komputer Światowi"...

To nie jest jedyne czasopismo. No i chyba tego pod uwagę nie brałem.
BTW KŚ -- eksperci z tegoż czasopisma nie udzielili mi odpowiedzi na
moje listy -- prywatny i otwarty. :) Dotyczyły one wyjaśnienia terminu MTBF.

> Te "testy" to są
> tyle warte, co sprzęt zwykle zajmujący w nich pierwsze miejsca.
> Autorzy testów o których mówisz pokusili się chociaż o zamieszczenie
> wykresu z testu PIE/PIF czy to Moc ich oświeciła, wiedzieli i już? :P

W jakim więc celu produkuje się płyty DVDx16, skoro można je nagrywać
tylko z szybkością DVDx6 lub niższą? Moja Toshiba niektóre by najchętniej
nagrywała na DVDx1.6 lub w cale by ich nie nagrywała. :)

> Poza tym Microsoft ostatnio na którejś ze swoich stron wrzucił jakieś
> pliki ISO do ściągnięcia, raz z adnotacją, że wypalanie z maksymalną
> prędkością zmniejsza trwałość płyty i powoduje większe błędy - a ludzie
> wiedzieli to już od dawna. :)

Bo brał pod uwagę to, iż niektórzy nagrywają na Toshibach? ;)

> To, że płyta się czyta, nie znaczy, że nie jest popsuta. :)

Ale to, że się nie czyta, choć została nagrana, oznacza na pewno, że jest popsuta. :)

Oglądałem także owe wykresy PI/PIFowe, i po prostu nie uwierzyłem w to, co zobaczyłem.
Nie byłem biegły :) w czytaniu -- uznałem, że Toshiba nie może być napędem *dosłownie*
najgorszym i uznałem, że nie umiem tego czytać. :) Ci którzy zamieścili te wykresy nie
chcieli ich komentować, dodając, że wykresy mówią same za siebie... Oczywiście bardzo
dokładnie wyjaśnili co jest czym na takich wykresach...

-=-

Rea[sumując]:

Powiadasz więc, że jak ;) (powinno być 'jeśli') mi nagrywarka:

 -- nie chce przy nagrywaniu przekroczyć szybkości DVDx6
 -- płyty nagrane niby prawidłowo (Toshiba nie zwraca informacji PI/PIFowych)
    po kilku miesiącach nie dają się czytać lun czytają się bardzo powoli,
    lub raportowane są błędy i/lub uszkodzenia
 -- potrafi nagrać płytę, której nie potrafi odczytać, choć czyta
    ją czytnik Toshiby podpięty pod tę samą tasiemkę
 -- niektórych płyt (markowych) nie chce nagrywać nawet z szybkością DVDx0.5 (pół)

to wszystko z tą nagrywarką jest OK? ;)

E. :)