Re: co lepsze RTL8139 czy nvidia

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 01 Oct 2006 - 15:26:59 MET DST

Franciszek Sosnowski <news@fran.pl> wrote:

> Wydaje mi sie, ze intelpro100 da sie odpalic na debianie.

            Tak - z palca, ale nie mowimy o roznicach miedzy karta na RTL8139
a e100, tylko o RTL8139 a tej z Nforce2.

> Sugerowalem sie faktem, ze lacza symetryczne to raczej sa dla
> biur i firm, gdzie liczy sie kazdy detal, zeby przyspieszyc.

            Nic o tym nie napisal, a lacze MSK to jest IMHO typowo domowe
i nie nadaje sie do zastosowan biznesowych. Sluchalem troche ludzi
majacych lacza od MSK i klna na nie ze wzgledu na awaryjnosc, przytykanie
sie i lagi - strasznie klna ;>

> W kontekscie, roznica 10 (realtek) lub 50zl (intelpro) za karte
> to zadna roznica.

            Jescze raz: nie rozwazamy tu IntelaPRO 100 (ktorych uzywam i bardzo
lubie) vs RTL8139 tylko RTL8139 na osbnej karcie PCI 2.x a sieciowka
wbudowana w nForce2.

> Ja mam takie zboczenie, rozlozyc wszystko co sie da na procki
> specjalizowane.

            Idea fajna, tylko kosztowna i czasami to przerost formy nad trescia,
tak jak chociazby z wydzielonymi kartami do obliczen fizyki w grach 3D.
Zysk w stosunku do ceny nie warty swieczki, to juz lepiej dozbroic peceta
w mocny CPU i zyska wszystko. Tak samo w tej sytucji: zakladam ze to typowy
desktop, na ktorym uzytkownik koncowy gmerajacy od czasu do czasu w
internecie + sciagajacy rozne "dobra" jak to czestro bywa nie bedzie
stawial zyliona VLANow.

> Jak pisalem, wydawalo mi sie, ze gosc kombinuje cos z DSL'em, ktory
> chce rozprzestrzeniac w ramach swoich pod-abonentow.

            Najlepiej niech sie sam wypowie, bo na razie tu gdybamy ;)

> No dokladnie. Choc i z drugiej strony: po co inwestowac w gigabit,
> jesli te 1.5Mbit'a jest doprowadzane pewnie z jakiegos routera,
> co ma wyjscie 10M.

            Siec domowa (dlatego pisalem o reszcie infrastruktury) - tu
przesylanie duzych plikow po zwyklym fast ethernecie dluzy sie
niemilosiernie, przynajmniej jak dla mnie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl