Re: co lepsze RTL8139 czy nvidia

Autor: Franciszek Sosnowski <news_at_fran.pl>
Data: Sat 30 Sep 2006 - 15:15:25 MET DST

Dnia Sat, 30 Sep 2006 00:20:16 +0200, Michal Bien tak nawijal:

> NA win32 swiat sie nie konczy,

Wydaje mi sie, ze intelpro100 da sie odpalic na debianie.

> + 1,5 mbitowym lacze to nie to samo co serwer obslugujacy kilkudziesieciu-
> kilkuset uzytkownikow - dla niego kazda sprawna sieciowka bedzie OK.

Sugerowalem sie faktem, ze lacza symetryczne to raczej sa dla
biur i firm, gdzie liczy sie kazdy detal, zeby przyspieszyc.
W kontekscie, roznica 10 (realtek) lub 50zl (intelpro) za karte
to zadna roznica.

> Nawet domowe
> serwery ze slabym CPU to co innego - tu zalecane sa chocby Intele PRO100
> jak sugeruja tworcy niejednego soft routera na FreeBSD

Ja mam takie zboczenie, rozlozyc wszystko co sie da na procki
specjalizowane.

> Do domowego desktopa?

Jak pisalem, wydawalo mi sie, ze gosc kombinuje cos z DSL'em, ktory chce
rozprzestrzeniac w ramach swoich pod-abonentow.

> Bez sensu IMHO. Jesli juz inwestowac w cos lepszego to w siecioke gigabitowa
> (jesli nie jest wbudowana w plyte) ale do
> tego trzeba miec reszte infrastruktury w tym standardzie

No dokladnie. Choc i z drugiej strony: po co inwestowac w gigabit,
jesli te 1.5Mbit'a jest doprowadzane pewnie z jakiegos routera,
co ma wyjscie 10M.

--
Fran,
Nam jest wszystko jedno...