Re: co lepsze RTL8139 czy nvidia

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 30 Sep 2006 - 00:20:16 MET DST

Franciszek Sosnowski <news@fran.pl> wrote:

> Realtek to do niczego nie bedzie lepszy...

            Powody dla ktorych czasami jednak jest lepszy podalem wyzej.
NA win32 swiat sie nie konczy, a domowy desktop z nForce2 i odpowiednim CPU
+ 1,5 mbitowym lacze to nie to samo co serwer obslugujacy kilkudziesieciu-
kilkuset uzytkownikow - dla niego kazda sprawna sieciowka bedzie OK.

> Jak chcesz obnizyc zuzycie procesora to intel pro albo 3com.

            Wiesz, w domu mam sieciowki 3Coma 905C-TX-M, Intele PRO 100 i zwykle
RTL8139, do tego wbudowane w nForce2 i ULI1695/1563. W desktopie ze
wspolczesnym CPU kazda sprawuje sie praktycznie tak samo. Nawet domowe
serwery ze slabym CPU to co innego - tu zalecane sa chocby Intele PRO100
jak sugeruja tworcy niejednego soft routera na FreeBSD

> Moglbys sie pokusic o jakiego broadcoma
> z risc'iem na pokladzie, ale koszty beda znaczne.

            Do domowego desktopa? Bez sensu IMHO. Jesli juz inwestowac w cos
lepszego to w siecioke gigabitowa (jesli nie jest wbudowana w plyte) ale do
tego trzeba miec reszte infrastruktury w tym standardzie bo inaczej
skorzysta sie co najwyzej z automatycznego MDI/MDI-X, a to troche drogo
wychodzi w stosunku do korzysci.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl