Re: BIOS

Autor: to_wytnij <_at_(to_wytnij)o2.pl>
Data: Fri 29 Sep 2006 - 00:30:17 MET DST

  napisał(a):
> Witam!
>
> Mam płyte główną MSI K9NU Neo i musze z upgradowac BIOS. Ściągnołem już
> najnowszą wersję ale nie wiem jak to mam zrobić. Odrazu mówie że mam dysk
> zrobiony pod NTFS nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
>
> Proszę o pomoc
> Pozdrawiam
> Łukasz Skowroński

Jeżeli nie masz pojęcia, jak to zrobić, możesz użyć (chociaż tego NIE
POLECAM) programu MSI Live Update (czy jakoś podobnie) ze strony MSI.
Program ten sam ściąga odpowiedni BIOS do Twojej płyty i instaluje go
spod Windows. Niestety, ze względów bezpieczeństwa nie radzę Ci tego
robić - poza tymi samymi czynnikami ryzyka, jakie są przy "normalnym"
update'owaniu BIOSu (jak, np. zanik napięcia itp.) dochodzi tu jeszcze
jedno - ryzyko zawieszenia się samego programu lub po prostu Windowsa.
Dlatego gorąco polecam Ci poproszenie o pomoc jakiegoś znajomego,
obeznanego informatyka lub najlepiej oddanie komputera do serwisu - jak
coś pójdzie nie tak, zawsze jest na kogo zrzucić odpowiedzialność i
wyegzekwować naprawę. Z tego, co wiem, nie kosztuje to zbyt wiele. Do
nauki wymiany BIOSu lepiej wybrać jakiś stary, niepotrzebny komputer,
zamiast eksperymentować na użytecznym sprzęcie. Podsumowując - moja rada
- oddaj komputer do serwisu.

--
Pozdrawiam, Maciek
Życzę miłego dnia :)