Re: Dziwny problem z plyta glowna

Autor: SeC <sec_at_wzgorza.com>
Data: Fri 29 Sep 2006 - 04:27:36 MET DST

> A moze jeszcze sprobuj przelozyc baterie, moze wyladowana i gubi
> ustawienia biosu?
> Autostart prosty do wyjasnienia, moglo byc ustawione wlacz po awarii
> zasilania, i wtedy startuje po podaniu napiecia....
> Druga sprawa to bios - moze flashowany experymentalnym wsadem?, sprawdz
> wersje biosu i zobacz czy taki jest na stronie producenta.
> Sprawdz dokladnie lutowanie zasilania, kondensatory to byla chyba
> jednorazowa wpadka, choc temat sie przewija od czasu do czasu.
>
> Pozdrowienia
> MarekP

Bios wersja 1.0e, jest taki do pobrania ze strony producenta. Baterie zaraz
wloze z drugiej plyty. W tej kondensatory sa sprawne, w poprzedniej sa do
wymiany. Lutowanie wyglada ok, jutro zaniose do elektryka, bo ze mnie to
raczej elektryk nie jest :) Faktycznie w bios'ie byla opcja, ale ustawiona
na 'always off' po stracie zasilania. Tak czy siak, wlozylem baterie,
poruszalem przy styku - znow poszla. Wiec tak :) Zmiana baterii pomogla,
przy starcie nie zgubilo ustawien, ale znow pokazalo, ze blad klawiatury -
pomoglo odlaczenie i podlaczenie i chodzi bez problemu. Tylko jak wylacze
komputer i odlacze zasilanie z listwy potem znow wlacze, to wywala ten blad
z klawiatura, po ponownym podlaczeniu dziala i mozna rebootowac i nie ma
problemu - wystaepuje tylko gdy odpalam plyte "wogole" bez pradu, nie wiem
czy to wina klawiatury - jutro poszukam i sprawdze na innej. Zasilacz ma moc
235W jesli to ma cos do rzeczy. Procesor to AMD Duron 700. Pamiec 2 x 128mb
pc133. Grafika geforce4 mx na agp. Do tego beda docelowo 3 karty sieciowe.
Komputer bedzie robil za serwer, wiec grafa jest zbedna. Czy taki zasilacz
wystarczy ?