Re: Jaka karta graficzna AGP do pracy (2D) ? - prosba o porade

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 27 Sep 2006 - 10:36:06 MET DST

"Adam" <aaa@bbbb.cc> wrote in message
news:1p27yo77gmk45.ocfgnniyiv6n$.dlg@40tude.net...
> [...]
>
> Mam pytanie, szukam karty graficznej AGP z pasywnym chłodzeniem,
> możliwie
> dobrej jakości obrazu (ostrość, kolory) w 2D, komputer bedzie uzywany
> do
> pracy z tekstem, programowania (Eclipse, edytory i procesory tekstu),
> elektronicznymi dokumentami (PDF, PS), grafika, dość sporadycznie
> jakiś
> film na DVD, jeeeszcze bardziej sporadycznie gry, ale jesli juz, to
> jakies
> malo wymagajace strategie turowo-planszowe, gdzie dluzej sie mysli nad

To kup cos z oferty Matroxa ale wiele nowych gier nawet typu turowego
zaczyna korzystac z grafiki 3D.

> Mam bardzo dobrej jakosci monitor CRT (Philips 107P), na ktorym
> pracuje
> na rozdzielczosci 1024x768 z 100 Hz odswiezaniem, byloby dobrze karta
> posiadala zlacza D-SUB i DVI (tak na przyszlosc) oraz gdyby obraz byl
> dobrej jakości na obu z nich.

Na DVI obraz z definicji jest taki sam bez wzgledu na karte

> Moj zasieg finansowy to 200-250 zl, w porywach do 300, ale niechetnie
> chyba ze bedzie powazny powod.
> Mysle, ze 128 MB na karcie powinno z naddatkiem wystarczyc.

Do czego chcesz wykorzystac to 128MB? RAM dysk na karcie AGP to nie jest
dobry pomysl.

> Orientuje sie, ze do tego typu profilu karty (dobra jakosc obrazu)
> pasuja
> karty ATI Radeon 9550 i 9600, ale nie wiem, ktory bylby lepszy do tych
> zastosowan, i nie bardzo sie orientuje w jakosci producentow.
> Moj sprzet to AthlonXP 2000+ (Socket A), 768 MB Ramu, plyta MSI KT4V
> (AGP
> 8x).

Masz dosc jasno sprecyzowane oczekiwania - zainteresuj sie kartami
Matroxa jesli naprawde nie potrzebujesz 3D.

> Prosze o porady, jaka karte wybrac, niekoniecznie jedna z tych dwoch
> ktorego konkretnego producenta.

j.w.

> [...]
> partyzancku, przy pomocy specjalnej aplikacji w sterowniku.
> Ponadto w sterowniku nie mozna ustawic takich podstawowych parametrow
> obrazu jak jasnosc czy kontrast, jedynie intensywnosc kolorow czy
> temperature obrazu. Aby rozjasnic film, trzeba ustawic jasnosc
> monitora na
> max i uzyc vlc playera, ktory, chyba jako jedyny, potrafi programowo
> rozjasnic obraz niezaleznie od kodeka.
> Ogolnie moge powiedziec, ze byc moze jest to dobra karta, ale, jak
> sadze,
> dla monitorow starszego typu, z maksymalnym odswiezaniem 85 Hz.

Takich rzeczy ogolnie nie robi sien a karcie ale w monitorze - regulacje
wiekszosci z paramtrow o ktorych wspomaniales powinno robic sie w
dziedzinie analogowej, na analogowym sygnale - zmien po prostu monitor
na jakas 19 a lepiej 21 - przyzwoity IBM, HP czy EIZO - za 300 - 400zl
kupisz 21 w rewelacyjnym stanie, ustawisz sobie tam 1280x1024 czy
1600x1200 i wtedy zrozumiesz co to jest porzadny desktop.
Z dobrym profilem do monitora jestes w stanie wykorzystac pelnie jego
mozliwosci... Co do driverow... bez przesady w wiekszosci maja wszystko
co potrzeba i jest dobrze.