Re: kolejne pytanie z serii jaka nagrywarka

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Wed 27 Sep 2006 - 01:04:51 MET DST

"Artur" efc6ro$ln8$1@inews.gazeta.pl

> poszukuje nagrywarki do nagrywania filmow dvd, najbardziej mi zalezy na
> dobrym zapisie nosnikow dvd+r, pozostale cechy takie jak predkosc, halas,
> korekcja bledow przy odczycie sa mniej istotne... wazne tez zeby mozna bylo
> ustawic book type na dvd-rom
> wstepnie wybralem benq dw 1655, czy to dobry wybor? moze jest na rynku cos
> lepszego?

Odradzam od serca Toshibę. Nie wiem, czy jest jeszcze w ogóle gdzieś
dostępna, czy jest produkowana, ale jeśli jest -- to odradzam. Totalna
wpadka typu DTLA IBMa... Nie czyta nagranych przez siebie płyt, a jeśli
już jakąś nagra, to nie na 100 czy 30 lat, ale na kilka miesięcy, po
których płytę trzeba skopiować... nie dotyczy to płyt noname, ale
markowych -- TDK (bodjaże 30 padniętych sztuk), Verbatim, Philips,
maxell, EMTEC/BASF, SONY...

W trakcie nagrywania pojawiają się problemy z oczytaniem tego,
co zostało nagrane, a nagrywarka bodajże sześć razy tak czyta,
aby ,,zastanowić'' się nad tym, co dalej robić. Na pewno nie
ma to swej przyczyny w niestabilności komputera czy systemu.

Być może niektóre najlepsze płyty (TDK) można by nagrywać
bezpiecznie z szybkością DVDx4, ale już EMTEC/BASF nawet
na DVDx0.5 potrafi padać.

Głównie nagrywam na DVD-R/DVD-RW i właśnie z tymi nagrywarka
sobie radzi źle lub sobie nie radzi. Z DVD+R i DVD+RW sprawa
wygląda lepiej.

Za każdym razem najpierw przygotowuję obrazek ISO na nieskompresowanej
partycji NTFS, który następnie nagrywam za pomocą DVDDecryptera.
W razie czego mam logi decrypterowe. :)

E.