Re: GB a GiB

Autor: Tomasz Bątor <mis_at_koralgol.pl>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 16:03:25 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> : Tu, że jedna strona twierdzi, że formalnie powinno być "GiB", a druga,
> : że to była tylko *propozycja*, która się nie przyjęła.
>
> Nie jest napisane, gdzie się nie przyjęła. Może nie przyjęła się w jakimś
> środowisku, na przykład w środowisku zwolenników układu trójkowego. ;)

Skoro nie jest napisane gdzie, to domyślnie przyjmuje się, że wszędzie.

> Ogólnie to jednak kilo, mega, biga czy tera oznaczają potęgi z podstawą
> 10, nie 2, dlatego wprowadzenie czegoś dwójkowego raczej jest pożądane,
> a że nie każdy ma na to ochotę, to już inna sprawa.

Kilo, mega, giga, czy tera to owszem, potęgi z podstawą 10, ale nie w
informatyce :P. Czy zapisy z "i" staną się standardem zobaczymy za parę lat.

A jak MS wymyśli, że 1 KB to 999 B to wtedy dopiero trzeba się będzie
przestawić :>

> Dżule też się nie przyjęły w żywności i na przykład ja liczą kilokalorycznie,
> gdy jem. :) Ale nie kaloria czy kilokaloria, a dżul jest poprawna jednostką
> w SI i to, że u mnie się nie przyjął dżul, niewiele znaczy. :)

Znaczy, ponieważ nie tylko u ciebie się nie przyjął. A SI, PSI czy inne
EGERGT marketingu i przyzwyczajeń nie pokonają.

pozdr,
t.