Re: co to jest laptok?

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 08:59:27 MET DST

Dnia 2006-09-25 23:49:00, encja *KaNo* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> Producenci uzywaja obu terminow, jednak w Stanach gdzie powstaly te terminy w
> codziennym uzyciu jest slowo laptop. Wynika to z jednoznacznosci tego
> terminu, ktory odnosi sie wylacznie do komputerow. Natomiast podstawowym
> znaczeniem slowa notebook jest ciagle notes.

Nie spotkałem się, żeby producent używał słowa laptop w oficjalnych
katalogach.

> A swoja droga za pierwszy notebook uwazany jest Compaq LTE 286 z
> rozdzielczoscia CGA 640 x 200 (80/40 x 25 linii, 4 odcienie szarosci).
> Produkcje rozpoczeto w 1989 roku, a wiec nikt nie myslal o 'odpalaniu'
> Windowsow. Mial on wymiary: 1.9 x 8.5 x 11 in. Porownaj to z rozmiarem
> standardowej kartki papieru w Stanach (letter = 8.5 x 11 in), a bedziesz
> wiedzial skad wziela sie ta nazwa.

http://www.overclockers.com/articles1171/
Taki ?

A, faktycznie, to notebook. Klapkę od matrycy ma jak trzeba. Może
zastanów się nad inną genezą słowa notebook...

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]