Re: Tuner TV

Autor: Remek <wiasmed_at_neostrada.pl>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 04:46:43 MET DST

> Jeśli mieszkasz w Polsce, to fonia powinna być raczej w standardzie
> DK!
> Zazwyczaj głowice tunerów produkowane są tak, że mają jednocześnie
> PAL BG/DK, ale akurat ta druga część jest istotna w Polsce,
> natomiast BG to bodajże w Niemczech.

Jestem naprawiaczem RTV, co już wcześniej napisałem i standardów TV
nie musisz mi opisywać (bez urazy oczywiście, stwierdzam tylko fakt)
:)

PAL to system kodowania koloru i łączenie go ze standardem (odstępem)
foni to takie handlowe pomieszanie pojęć. Oczywiście mieszkam w Polsce
i odbieram polskie stacje z fonią D/K, czyli 6,5 MHz (podstawowa, bo
są jeszcze inne).

Natomiast mam stary tuner satelitarny, którego modulator pracuje z
fonią B/G i w tym jest problem. Co do tego mam pełną jasność,
natomiast znacznie mniej wiem o tunerze PCI w komputerze np. :

- czy te cechy, o których piszę zależą od sprzętu, czy jest to
załatwiane przez oprogramowanie?

Przeważnie sama głowica (tuner) przenosi pasmo wystarczajaco szerokie,
aby zmieściła się w nim fonia 5,5 MHz i 6,5 MHz. Nawet jeśli założymy,
że
jest "mocno" selektywna, to i tak jakiś ślad foni 5,5 MHz powinien się
pojawić. Ale to są tylko moje spekulacje wynikające z braku wiedzy na
temat karty RV do PC.

Pozdrawiam Remek

--
K7S5A, Duron 1.1, 192 MB RAM