Re: Wybór dysku twardego

Autor: Paweł Tomaszewski <peval84_at_gezate.pl>
Data: Mon 25 Sep 2006 - 22:31:30 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> "Feromon" ef8o1s$m6p$1@nemesis.news.tpi.pl

> Wewnętrzne zazwyczaj podaje się w bitach na sekundę i są wyższe od 300.
> Przynajmniej tak jeszcze kilka miesięcy temu było.

> E.

Chciał bym sprostować. Takie informacje były w parametrach podawanych w
sklepie komputronik.pl Wraz z kolegą zrobiliśmy jeszcze dodatkowy research
dotyczący zgodności danych na komputroniku ze stanem faktycznym. Powiem
jedno - masakra! Przy dysku Seagate który według nich jest na ATA pisze, że
obsługuje technologię NCQ (tylko SATA). Znaleźliśmy ten model na stronie
Seagate i nie ma tam najmniejszej wzmianki, że on coś takiego obsługuje.
Dopiero jak w wyszukiwarce na stronie producenta zamiast nazwy modelu
(7200.10) wpisałem jego identyfikator to trafiłem na prawidłowy model
którego parametry zostały podane w komputroniku. Był to oczywiście dysk
SATA a nie ATA.

Poza tym w komputroniku jest bez różnicy kB/kb - Mb/MB... :)

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
    * odpowiadając na mail zamień a<->e w adresie *