Re: Tuner TV

Autor: macminer <macminer-junkout_at_polbox.com>
Data: Mon 25 Sep 2006 - 21:24:18 MET DST

Remek wrote:

> Mówi się trudno. Odważę się w związku z tym zapytać tutaj.
>
> Mam tuner TV AK68 (Philips), oprogramowanie:
>
> IntelVideo(R)WinDVR Version 3.0 B079.521C00.
>
> Mam nadzieję, że te dane są wystarczające, jeśli nie - uzupełnię.
>
> Na jednym komputerze obraz jest zakłócony jakimiś interferencjami,
> na innym jest OK (na dźwięku są jakieś szumy niezależne od fine tune).
>
> Więc problem wynika z jakości PC - zasilacz?

Zakłócenia w tunerze mogą wynikać z mnóstwa rzeczy, ale faktycznie
często zdarza się, że ten sam tuner działa bez zakłóceń w jednej
konfiguracji sprzętowej, a w innej nie. Z tego, co pamiętam, użytkownicy
podejrzewali zakłócenia od innych kart na PCI, od zasilacza, od
procesora, a nawet od płyty głównej i chyba teoretycznie każdy z tych
elementów może "siać" po paśmie 60-800 MHZ, a więc zakłócać odbiór TV.

To, co zazwyczaj pomaga:
1) poprawienie jakości sygnału wejściowego: porządny wzmacniacz antenowy
na początku kabla + możliwie dobry i krótki kabel.
2) przyjrzenie się wtyczce i w razie potrzeby wymiana (chodzi o możliwie
ciasne dopasowanie jej do gniazda wej. tunera).
3) przesunięcie tunera do innego slotu PCI

Jeśli zakłócenia obrazu i dźwięku występują we wszystkich kanałach, to
podejrzewałbym słabą jakość sygnału TV. Jeśli w jednym miejscu pasma, to
stawiałbym na jakiś "siejący" element wewnątrz komputera.

--
macminer