Re: VRAM a rozdzielczosc

Autor: barum <barumbarum1_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 24 Sep 2006 - 09:26:57 MET DST
Message-ID: <ef5c01$bp1$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

hanek <bhanek@o2.pl> napisał(a):

> witam
> juz w kilku miejscach wyczytalem ze duzo pamieci na karcie przydaje sie
> glownie do grania w wysokich rozdzielczosciach
> mi sie zawsze wydawalo ze ta pamiec jest wykorzystywana do
> przechowywania tekstur
> bo jak dobrze licze to obraz w rozdzielczosci 1280x1024 w 32 bitach zajmuje
> 1280*1024*4bajty = 5242880bajty
> powiedzmy ze razy 2 bo jeszcze buforowanie
> to daje ok 10MB wiec w stosunku do np. 128MB na karcie raczej niewiele
> o co wiec chodzi?

To włącz AA. Jak włączysz AAx4 to wszystko (backbuffer i zbuffer) mnożysz x4.
W dodatku 1280x1024 to rozdzielczość "LCD-owa", a tam AA to w zasadzie must-
have. Ale to oczywiście nie jest proste przeliczenie wielkość pamięci <->
rozdzielczość, dużo do rzeczy ma tu sama gra, szczególnie jak dużo potrzebuje
pamięci na tekstury, można to sprawdzić na przykład RivaTunerem i rozwiać
niektóre mity o grach co to niby potrzebują 512MB do poprawnego działania ;)

barum

-- 
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Received on Sun Sep 24 09:30:10 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 24 Sep 2006 - 09:51:23 MET DST