Re: Ile wziąść kasy.......

Autor: Temujin <grzhwva_at_bc.cy>
Data: Sun 24 Sep 2006 - 04:12:48 MET DST

MadMan napisał(a):

> E tam, nieprawda. Kiedyś widziałem taki cennik admina "z przymrużeniem
> oka" - przerwanie czytania newsów 50 zł itp. I jedna pozycja była
> całkiem OK - "Wezwanie do problemu który jest jasno opisany w FAQ lub
> instrukcji obsługi - 150 zł" :)

O to to?:

1. Dzwonienie do mnie z pytaniem - 10zł
2. Dzwonienie do mnie z głupim pytaniem - 20zł
3. Wezwanie mnie do innego budynku - 5zł/krok
4. Wezwanie mnie do innego miasta - 50zł/km + benzyna
5. Jeśli przerywasz mi czytanie Newsów - 25zł/artykuł
6. Dzwonienie do mnie z głupim pytaniem którego nie umiesz sformułować -
30zł
7. Twierdzenie że jestem niekompetentny, ponieważ nie umiem
zinterpretować twojego nieumiejętnie sformułowanego problemu - 1000zł +
koszty uszkodzeń
8. Pytanie przez telefon bez uprzedniego skorzystania z helpu - 10zł
9. Pytanie na które odpowiedź jest w manualu - 10zł
10. Pytanie kiedy właśnie w coś gram - 20zł
11. Dzwonienie do mnie z problemem który już raz poprawiłem - 100zł
12. Twierdzenie ze to nie ty rozkonfigurowałeś software lecz błąd jest
po mojej stronie - 200zł
13. Jeśli przerywasz mi kiedy właśnie próbuje zliczyć robaki biegające
po moim ekranie - 35zł I robak
14. Jeśli przerywasz mi kiedy próbuję poprawić komuś innemu problem - 45zł/h
15. Jeśli chcesz żebym wszystko rzucił i pognał naprawiać - 50zł/h
16. Jeśli oczekujesz, że wyjaśnię ci jak coś naprawiłem - 60zł/h
17. Za spytanie się dlaczego nie działa coś nad czym aktualnie pracuję -
70zł/h
18. Za spytanie się o naprawę czegoś co już naprawiłem wczoraj - 25zł/h
19. Za spytanie się o coś, o czym już wczoraj powiedziałem ci że
naprawiłem, ale nie naprawiłem - 85zł
20. Za twierdzenie ze moje poprawki nie działają, kiedy działają - 95zł
21. Jeśli zawracasz mi głowę, kiedy w pokoju jest ktoś inny kto również
może ci pomoc - 150zł
22. Wyjście do naprawy NATYCHMIAST po twoim telefonie - 1500zł
23. Dzwonienie do mnie z problemem który mają "wszyscy w naszym
zakładzie" i który "zatrzymuje całą prace". Jeśli pójdę go rozwiązać, a
ciebie nie będzie, i nikt nie będzie wiedział o co chodzi - 1000zł.
24. Wyjaśnienie jakiegoś problemu w pół godziny przez telefon, kiedy
chodzi o twój prywatny domowy komputer - 500zł
25. Jeśli sam wyjaśnisz co stało się twojemu komputerowi i podasz jak go
naprawić - 150zł.
26. Za manie do mnie pretensji, jeśli cos sam naprawiłeś, pomimo moich
ostrzeżeń żebyś niczego nie ruszał - 300zł.
27. Za nie informowanie swoich współpracowników o tym - 850zł.
28. Twierdzenie, ze miałeś na myśli napęd dyskietek, a powiedziałeś dysk
twardy - 50zł.
29. Po wymianie dysku twardego - 250zł
30. Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki poprzez uświadomienie ci
faktu istnienia podkładki pod mysz - 25zł.
31. Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki optycznej, poprzez obrócenie
podkładki pod mysz o 90 stopni - 35zł.
32. Naprawienie twojej "uszkodzonej" myszki poprzez wyczyszczenie rolek
- 50zł.
33. Naprawienie twojej "uszkodzonej" drukarki przez wymianę tonera
/tuszu -35zł
34. Naprawienie CZEGOKOLWIEK "USZKODZONEGO" poprzez naciśniecie
włącznika zasilania - 250zł.
35. Naprawienie "zniszczonego" systemu poprzez włożenie odwrotnie
jakiegokolwiek dysku zewnętrznego - 200zł.
36. Naprawa "zawieszonego" systemu poprzez włożenie odwrotnie wtyczki do
ethernetu - 375zł.
37. Naprawienie "uszkodzonego" serwera nazw (NAME SERVER) poprzez
włożenie odwrotnie złączki SCSI przez kogoś, kto przez przypadek znalazł
się w piątek po południu na miejscu, kiedy prawdziwy administrator
właśnie wyjechał na 2 tygodniowe wakacje - 400zł + koszty zniszczeń.
38. Odwiedzenie twojego starego uniwersytetu i naprawa uszkodzonego
monitora poprzez włączenie go do komputera - 50zł
39. Wyjaśnienie że nie możesz się zalogować na jakiś serwer, bo nie masz
tam konta - 10zł.
40. Wyjaśnienie, że nie masz konta na maszynie, ponieważ użyłeś go do
włamania na ten serwer - 500zł.
41. Zapomnienie twojego hasła po zapamiętaniu go już manualnie - 25zł.
42. Zmiana swojego hasła na serwerze, bez uprzedniego poinformowania
mnie o tym fakcie i oczekiwanie że sprawdzę twoja pocztę - 50zł.
43. Zmiana podziału pamięci / partycjonowania dysków bez uprzedniego
zawiadomienia mnie 50zł.
44. Instalowanie programów bez informowania mnie / wcześniejszego
zezwolenia - 100zł/program.
45. Techniczna pomoc i wsparcie dla powyższych programów - 150zł I godz.
(niezależnie czy znam ten program czy nie) smile.gif)
46. Wylanie coli na klawiaturę - 25zł. + koszt klawiatury.
47. Wylanie coli na monitor - 50zł. + koszt monitora.
48. Wylanie coli na procesor - 200zł. + koszt procesora + płyty głównej
+ cogodzinne raty wysokości 150zł.
49. za ponowne instalowanie systemu. Pozostawienie plików na desktopie
5zł/plik, 10zł/dzień.
50. Czyszczenie myszki spirytusem i ściereczką- 50zł + koszt ściereczki
+ koszt spirytusu + koszty terapii.
51. Przyniesienie i zainstalowanie swojej własnej oryginalnej kopii
Norton Utilities dla naprawy nowego komputera - 200zł.
52. Przejechanie na koniec długiej listy stylów graficznych - 25zł.
53. Położenie nóg na stole koło komputera po 10 kilometrowym biegu ze
Sosnowca do Katowic - 50zł.
54. Spędzenie 30 minut na określaniu na czym polega problem i następnych
5 na wyjaśnianiu co trzeba zrobić, by usłyszeć w odpowiedzi "To
dokładnie to samo co pisało w małym okienku zanim pan przyszedł" - 40zł.
55. Słuchanie twoich problemów z ustawieniem sieci, porada byś sprawdził
czy masz włożona wtyczkę, usłyszenie odpowiedzi TAK, próba 5 innych
rzeczy, próba identyfikacji twojego typu złącza, usłyszenie odgłosów
przesuwania mebli i usłyszenie pisku "'ooo nigdy bym się nie spodziewał"
-35zł.
56. Udzielanie wsparcia softwarowego w zakresie zazwyczaj używanym w
pirackim oprogramowaniu - 25zł.
57. Wsparcie w zakresie "Jak zdobyć jeszcze jedną kopię -(zwykle
piracką)- moja właśnie gdzieś znikła" - 45zł.
58. Zmuszenie do słuchania w firmie wypowiedzi w stylu "My nie jesteśmy
najlepszymi ludźmi do rozmów na ten temat, dlaczego nie zadzwoni Pan na
numer gdzie Pan to zakupił ?" - 55zł/rozmowę
59. Wyjaśnienie zakresu działania prawa autorskiego w chwile po
otrzymaniu wskazówki w powyższej odpowiedzi - 95zł (zawiera instrukcje w
sposobie uzyskania darmowego odpowiednika na publicznie dostępnym serwerze)
60. Nie zauważenie czegokolwiek co pisze przed tobą na ścianie czcionka
18pt - 15zł
61. Jeśli napiszę "Komunikat specjalny !!!" - 45zł Jeśli to jest
czcionka 144 pt i przylepione na monitorze obróconym do drzwi - 75zł
62. Zgłoszenie wolnej transmisji plików mpeg - video z serwera w dolnej
Slobawi -25zł.
63. Zgłoszenie tego więcej niż raz - 50zł.
64. Zgłoszenie tego więcej niż raz i imputowanie braku reakcji,
kompetencji, obsługi, wsparcia,). - 200zł.
65. Ceny usług zgłoszonych przez GSM, komórkę, pagera - Cena połączenia
+ : "Kiedy jestem zajęty czymś innym co jest ważne - 50zł.
66. Kiedy jestem poza miastem i czuje się zagrożony, bez dostępu do
plików helpu, które gdzieś zostały i bez programów do diagnostyki - 100zł.
67. Dzwonienie do mnie więcej niż raz, by powiedzieć ze drukarka jest
offline, a naprawa polega na naciśnięciu "OnLine'' - 200zł.
68. Dzwonienie do mnie kiedy właśnie śpię (a czynie to często) -
50zł/dzwonek
69. Dzwonienie i brak ze swojej strony identyfikacji przez pierwsze 5
sekund - 25zł.
70. Dzwonienie do mnie kiedy właśnie zapomniałem kto zgłosił ten problem
i zacząłem mieć nadzieję ze już więcej nie zadzwoni - 500zł.
71. Zmuszenie mnie do spotkania z niedomytym użytkownikiem - 75zł/h
72. Spotkanie z użytkownikiem, który nie używa języka właśnie używanego
przeze mnie na sieci - 50zł/h
73. Spotkanie z użytkownikiem przekonanym o swojej większej wiedzy niż
moja, a mimo to dzwoniącym każdego dnia o pomoc - 100zł/h
74. Spotkanie z komputerowym hobbistą - 125zł/h
75. Pytania o inne ceny - 50zł

Evergreen...

--
Temujin
"Słychać też złowrogi stukot setek kielni, a także