Re: Śmieszne pytanie

Autor: Meetom <meetom_at_spokojnie-mozesz-to-wyciac.irc.pl>
Data: Fri 22 Sep 2006 - 19:48:44 MET DST

Tato! A Marcin powiedział, że jego tata powiedział,
że *Michał* napisał(a):

> A tak dopytam:
> Co powinny robić te klawisze
> power - wiadomo wyłączakomputer - chociaż dziwi mnie że komp się nie
> wyłącza całkowicie tylko system wstaje

W założeniu - wyłącza komputer.

> sllep - usypia czyli co wyłącza ?

W założeniu - usypia komputer (jeśli mowa o sleep ;) ).

> wake up ? czym się rózni od poprzedniego ??

W założeniu - "budzi" komputer z uśpienia.
W praktyce - można to sobie zdefiniować w systemie (u mnie power hibernuje
a sleep usypia (komp przechodzi w stan wstrzymania)). Wake up nie mam,
więc do budzenia korzystam z opcji w BIOSie (włączanie klawiatury na
hasło - w tym wypadku 1 klawisz).

> Pytam bo w starej karcie graficznej miałem coś takiego że się ustawiało
> jakiś klawisz i wyłączał monitor.

Pewnie możesz zrobić i to (na pewno są jakieś programiki, które mogą
bindować klawisze specjalne). Ja natomiast zrobiłem sobie skrót
(WinKey+Z), który mi robi czarny monitor (nie wyłącza go, tylko włącza
wygaszacz 'blank') :P

--
! Pozdrawiam - Meetom [aka Tomek]     /,`.-'`'   -,  ;-;;'