Re: Memtest86+ błąd pamięci na teście nr 6

Autor: maniek <blokada_at_spam.pl>
Data: Fri 22 Sep 2006 - 19:42:46 MET DST

"Andrzej Kłos" news:eeti34$af4$1@inews.gazeta.pl

> moja Abit KG-7Lite, jeden moduł pamięci DDR Kingston 128MB
> mam identyczny bląd, też na 0.5, 0.6 i 0.7MB, też przelatują kolejne
ekrany.
> Test zapuściłem proforma bo komp chodzi bez zadnych problemów.

I co wydedukowałeś? Dla mnie sprawa niejasna :)
Sprawdzę jeszcze tym Prime95

A tak swoją drogą to nie wiem czy to jest jakaś istotna różnica czy raczej
błąd w pdf-ach do DDR-ów

Moje pierwsze DDR PC-266 (2 moduły 256MB) dokładnie te:
http://img.ktr.pl/r/ramkd256ddr/ramkd256ddr.pdf w specyfikacji pisze o
zasilaniu
+2.5V (+/- .25V)

Natomiast nowsze (szybsze) DDR PC-400:

http://img.ktr.pl/r/ramkd512ddr400/ramkd512ddr400.pdf w specyfikacji mają
zasilanie +2.6V (+/- .1V), czyli typowe o 0,1V wyższe.

To normalne, że dla szybszych podnieśli trochę napięcie?

Zresztą w tym drugim pdf i tak jest błąd, bo kilka linii wyżej napisane
jest:

"contact fingers and requires +2.5V." Czyli niżej o 0,1V

Zastanawiam się czym ma to jakieś większe znaczenie dla współpracy tych
dwóch.

Czy faktycznie nowsze płyty główne podają domyślne napięcie 2,6V zamiast
starych 2,5V? Zmienił się standard?

Niby tolerancja napięcia zasilania tych nowszych +/-0,1V załapuje je na te
2,5V

U mnie oba typy modułów jako 2,5V i 2,6V chodzą razem.

Zakładam więc, że nie ma to większego znaczenia. (?)