Re: który to ma najwiecej Herców

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 22 Sep 2006 - 11:56:40 MET DST

"BETON" <pawelral@poczta.onet.pl> wrote in message
news:ef05a1$v33$1@news.onet.pl...
> Witam
> Jak wiadomo technologia procesorów poszła w kierunku
> "wielordzeniowości"
> ale chciałem sie dowiedziec jaki jest obecnie najszybszy jeśli chodzi
> o czestotliwosci taktowania procesor dostępny na rynku ?

Ogolnie pewnie najszybsze procesory polprzewodnikowe maja predkosci
taktowania po kilkanascie GHz - wszystko zalezy od kilku rzeczy:
uzytego materialu, rozmiaru charakterystycznego, napiec zasilania,
chlodzenia i jeszcze pewnie wielu ktore mozna by wymienic

> Czy jeszcze jest szansa ze bedzie rosła? Czy już osiegnieto fizyczne
> moliwosci ?

Bedzie rosla - problemem nie jest predkosc taktowania ale odbieranie
ciepla - pojedyncze tranzystory w tej chwili moga pracowac z sygnalami
powyzej 100GHz.
Przed 2011 powinny pojawic sie popularne procesory z zegarami zblizonymi
do 10GHz.