Re: który to ma najwiecej Herców

Autor: gerlach <mpx_at_nospam.hoga.pl>
Data: Fri 22 Sep 2006 - 14:44:30 MET DST

BETON wrote:
> Witam
> Jak wiadomo technologia procesorów poszła w kierunku "wielordzeniowości"
> ale chciałem sie dowiedziec jaki jest obecnie najszybszy jeśli chodzi o
> czestotliwosci taktowania procesor dostępny na rynku ?

Za chwilę bedzie to Power6 IBM-a. Ma mieć >4 GHz na starcie i potencjał
przekroczenia 5GHz w trakcie rozwoju.

> Czy jeszcze jest szansa ze bedzie rosła? Czy już osiegnieto fizyczne
> moliwosci ?

Problemem jest ciepło, rosnące (szacunkowo) do 3 potęgi częstotliwości
taktowania. Od strony projektowania układów nie ma niemożliwości z
osiągnięciem wielogigahercowych częstotliwości, byleby tylko odprowadzić
tą energię.