Re: Niskie obudowy typu tower

Autor: Piotr <zamow8_at_wp.pl>
Data: Thu 21 Sep 2006 - 13:12:25 MET DST

Tomek Banach wrote:+

> W sumie sluszna uwaga ale w domu
> pokombinowalem i doszedlem do wniosku ze obudowe mozny by obnizyc
> przesuwajac zasilacz pod napedy i dyski twarde.

Ja też tak pokombinowałem i kupiłem to (w starej wesji):
http://www.modecom.pl/product.php?id=46&pageNr=

W _starą_ wersję tej obudowy wchodzi standardowa płyta ATX (Abit NF7-S v2.0
w moim wypadku), a zasilacz wisi obok płyty w obudowie (na wysokości
procesora). Dzięki temu obudowa jest niższa niż zwykłe ATX.

(Uwaga, ten link który podałem jest do nowej wersji obudowy modecom, ta nowa
jest tylko do płyt mATX i zasilacz ma jak większość obudów na górze)

Ale wracając do starej obudowy.
Ma wadę, że chłodzenie jest słabe bo zasilacz wisi dokładnie nad procesorem
i jego blachy obudowy zasłaniają wiatrak procka.

Więc wyjąłem zasilacz, wziąłem obudowę na warsztat i elektryczną piłą do
blachy wyciąłem z przodu, na dole dziurę na zasilacz (wiatrak, gniazdko i
pstryczek). Może i pozbyłem się przedniego panelu audio i usb lecz i tak z
nich nie korzystam bo wolę gniazdka USB i audio z tyłu obudowy.

W firmową dziurę po zasilaczu dałem ładną aluminiową kratkę (nawet nie wiem
po czym, walała się w piwnicy).

W efekcie mam małą obudowę ATX, temperaturę procka (AthlonXP 2500+) na
poziomie około 35*C i zasilacz na dole z przodu, pod napędami.
Uwaga! kabelek zasilający ATX (ten duży 20 pinowy) może być za krótki więc
trzeba przed rozpoczęciem prac wymierzyć czy w nowej konfiguracji kabelek
sięgnie do gniazdka. U mnie jest jest rozciągnięty na maksa ale doszedł :-)

Może wentylator z przodu i wystający kabel 230V od zasilacza nie wygląda
zachęcając-o, lecz na poziomie dywanu i tak ogląda to tylko pies jak się
położy. :-)

> Czy ktos widzial gotowe obudowy tego typu ?

Tak. Ten rodzaj nazywa się cube (kostka). Tylko kosztują majątek (około
500zł). Czekam na zwykłą wersję bez bajerów i krajowej produkcji. Apelik do
producentów, zróbcie coś takiego za maksymalnie 200zł i jestem pierwszy w
kolejce. Nawet kupię 2 sztuki od razu.

http://www.apevia.com/category.php?cid=41
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=00130#
http://www.silverstonetek.com/products-sg01Evolution.htm

Jeśli sam znajdziesz coś takiego, tańszego, to puść komunikat na grupę, bo
sam czegoś małego szukam (do płyty mATX) i nie mogę znleźć.

Zbyszek