Wybór drukarki - Epson Stylus Photo R220 kontra Canon PIXMA iP4200

Autor: Pawel Kraszewski <Pawel_at_Kraszewscy.net>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 23:01:08 MET DST

Witam!

 Mam już drukarkę laserową HP LJ1200. Chcę ją uzupełnić o drukarkę kolorową.
Potrzeby:

*) od czasu do czasu druk zdjęcia
*) od czasu do czasu druk na płycie CD
*) osobne zasobniki na składowe kolory
*) rozsądna cena tuszu

Jak widać, cechy te spełniają oba rozważane modele (Epson Stylus Photo R220,
Canon PIXMA iP4200). Za Epsonem przemawia druk 5+1 kolorowy (choć jak
pisałem - zdjęcia sporadycznie) i lepsze wsparcie pod Linuksem, za Canonem
szybkość, rozdzielczość, dupleks i dwa magazynki na papier.

Czy Epsony ciągle tak strasznie piszczą głowicą przy druku? Ostatniego
Epsona miałem "Color II" i czułem się jak u dentysty ściągającego
ultradźwiękami kamień z zębów... Niestety, górna granica słyszanych przeze
mnie częstotliwości jest nieprzyjemnie wysoka... (może ktoś mnie zatrudni
jako wykrywacz przesuszonych cewek w przetwornicach?). Z drugiej strony
ostatnio pracowałem przy Piximie i550 i było przyjemnie cicho...

Czyli podsumowując - raczej skłaniałbym się ku Canonowi, choć rozsądne
punkty za Epsonem mogłyby zmienić decyzję.

--
 Pawel Kraszewski
 www.kraszewscy.net