Re: dlaczego w palmtopach nie ma hdd ?

Autor: macminer <macminer-junkout_at_polbox.com>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 19:38:56 MET DST

Shreek wrote:

> Handheldy mają swój zbiór zastosowań i napewno nie jest to przetwarzanie
> wielkiej ilości danych w związku z tym montowanie do nich HDD o dużych
> pojemnościach mijałoby się z celem (no chyba, że ktoś uwielbia się
> katować oglądaniem filmów na takim urządzeniu).
> HDD są bardziej energożerne od kart flash oraz mniej odporne na wstrząsy
> itp.
>
> Tak więc zrobienie PDA z HDD byłoby taką sztuką dla sztuki.

Patrz opinie na grupie pl.comp.sys.palmtop.palmos - niedawno była tam
dyskusja o Palm Lifedrive. Zupełnie poroniony pomysł - działa wyraźnie
wolniej od analogicznego modelu bez twardego dysku (Palm TX), a w
kupienie karty SD o dowolnej pojemności (w dodatku łatwo wymiennej,
czyli można bezproblemowo używać jej na zmianę w aparacie i palmtopie)
to ani problem, ani straszny wydatek. A przy korzystaniu z palmtopa
(który przede wszystkim jest podręcznym organizerem i notatnikiem)
szybkość działania jest naprawdę istotna - nikt nie chce czekać
kilkunastu sekund zanim otworzy mu się spis telefonów.

Swoją drogą, mam Palma TX i jak dotąd nie udało mi się zająć więcej niż
połowy z 128 MB RAMu, a mam tam m.in. 12MB słownik angielski.
Encyklopedię Funk-Wagnall's trzymam na karcie SD (55MB)...

--
macminer