Re: Ciekawostka z zanikiem napięcia w sieci zasilającej

Autor: KrissN <krissn_at_op.pl>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 14:29:52 MET DST

Jacek Maciejewski wrote:
> Cześć
> Mały horror ostatnio przeżyłem: Wczoraj na jakieś 0,3-0,5 sek zanikło
> napięcie sieci, żarówki na moment zgasły. Komp się wyłączył i za cholerę
> nie chciał się ponownie dać uruchomić. No, sobie myślę, totalna katastrofa!
> Już liczę straty... Wyciągam zasilacz, podłączam do sztucznego obciążenia -
> działa. Wsadzam go z powrotem do kompa - komp startuje i działa jak gdyby
> nic... :)
> No, kto powie co było grane?
> (Zasiłka 300W Feel, z biernym PFC)

Swego czasu szarpnęłem się na zasilacz Topower TOP-526P6. Obok w drugim
kompie jest zwykły zasilacz marki zasilacz. Czasami zdarzały mi się
takie zaniki napięcia. Wszystko w domu padało, wyłączał się ten drugi
komp, zegary cyfrowe się zerowały. Główny komp jednak działał dalej.
Nigdy nie otwierałem tego zasilacza, ale musieli tam niezłe kondensatory
założyć.

PS: Na tym drugim kompie kiedyś w wyniku takich padów zasilania wywalił
mi kontroler IDE (i440BX).