Re: Do kompletu potrzebuje: Grafika PCI-E (okolice 600-650 zł) / OC

Autor: Arek O <ozerWYTNIJTO_at_onet.eu>
Data: Tue 19 Sep 2006 - 22:48:49 MET DST

> Nie jestem pewny, ale przypuszczam że Galaxy, podobnie jak
> inni producenci, dostaje karty referencyjne od nVidii
> i na taki wzór montuje swoje produkty.

Napewno karty różnych producentów mają odmienną budowę i odmienne komponenty,
bo nie byłoby tak dużych róznic w cenie.

> Potwierdzeniem byłaby duża prędkość pojawiania się na rynku
> produktów tej firmy, np. zaraz po premierze 7900gs był
> prawie natychmiast model tej karty Galaxy.
> Co do jakości użytych podzespołów (nie licząc GPU) to nie wiem.
> Natomiast zgodność "programowa" Galaxy jest jak dla mnie
> dość solidna (na przykładzie posiadanej 7600gs Galaxy):
> - działa ze wszystkimi sterownikami jakie sprawdzałem (81.24,91.47),
> jest obsługiwana przez RivaTuner, a także inne narzędzia
> - pod linuxem (Suse) też nie sprawia żadnych problemów:
> (działa ze sterownikiem ze strony nVidii)
> [...]

Tu jest zalman, czyli renomowany wiatrak

Jedna rzecz mnie martwi - te karty nie są modowalne, nie można wyciagnać
dodatkowych potoków, to duży minus

> Apropo chociasz jestem laikiem w kwestii 3Dstudio,
> to ciekaw jestem jak zamierzasz wykorzystać tę karte w 3DSMax?
> Chcesz renderować efekt końcowy (do plików) przez kartę graficzną
> (nie "przez" CPU)? Czy tylko chodzi o szybki podgląd sceny?

Wymieniłem prawie wszystkie programy z których korzystam, żeby dać obraz tego
do czego potrzebuje kartę. 3DS MAX, Rhino3D, Blender - to hobby i zabawa, ale
poświęcam temu sporo czasu. Inventor to praca (dokształcanie się w CAD w
domu), w pracy mamy Autocad z Mechanical Desktop i Inventor (branża AGD). I
robię spore złożenia w CAD, więc tu grafika ma znaczenie spore.

Oczywiście program renderuje scenę używając CPU. Nie słyszalem nigdy o
renderowaniu przez GPU, poza grami - gdzie wszystko musi być w czasie
rzeczywistym.

Arek