Re: 8GB RAM do GA-7A8DR

Autor: GP <pgrzes_at_nictuniema.gazeta.pl>
Data: Mon 18 Sep 2006 - 13:51:59 MET DST

uC napisał(a):
[...

> Kontrolery w AMD stepping E pozwalaja na podpiecie do 6 rankow na
> procesor bez obnizenia szaybkosci czyli mozesz miec max 12 GB RAM DDR400
> 1T na plycie dwu procesorowej (2 x (2 x 1GB single-rank + 2 x 2 GB
> dual-rank) czyli konfiguracja do jakiej wlasnie upgraduje swoj komputer
> ;) chyba ze uda Ci sie kupic moduly 2GB S-R. W starszych wersjach
> Opteronow max dopuszczalne byly w tym kontekscie 4 ranki na procesor, a
> w jeszcze starszych maksymalna predkosc pamieci to bylo DDR333.

Przed chwilą napisałem, że potrzebuję jeszcze jednej informacji --
pomyliłem się :)

W tej chwili mamy:
- 2x Opteron 240 czyli 4-rankowy kontroler pamięci Revision SH-CG (Rev. C)
- 4 kości KVR266X72RC25/512 czyli łącznie 2GB pamięci włożone po sztuki
dla jednego procesora -- kości są 1-rankowe

Wynika z powyższego, że mamy wolne dla każdego procesora 2 ranki czyli
jak domniemywam można im dołożyć jeszcze po dwa 1-rankowe moduły.

Co będzie zatem jeśli dołożę dla każdego procesora 2 moduły 1-rankowe
KVR333S4R25/1G (bo takie są dostępne w chwili obecnej)?
Precyzując pytanie: czy można mieszać dotychczasowe pamięci DDR266 z
nowymi DDR333?

--
Pozdrawiam
Grzesiek