obudowa plus zasilacz - dylemat

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Sun 17 Sep 2006 - 21:16:18 MET DST

Parę dni temu pytałem o Waszą opinię w temacie optymalnego pod względem
cichej pracy i wydajności chłodzenia zestawu obudowa/zasilacz do komputera w
konfiguracji poniżej, który niestety będzie stał (i liczył także nocą) w ...
mojej sypialni. Zastosowania: obróbka HDV, obliczenia FEM - czyli typowy
number-crunching, z dodatkowymi niebanalnymi wymaganiami graficznymi.

- mobo ASUS P5W-DH Deluxe (bez wentylatorów)
- Intel Core 2 Duo E6600 (jakże ponoć energooszczędny - na tym założeniu
bazuję)
- 3 x 250 GB HDD Barracuda SATA II
- ATI Radeon X1600XT (może kiedyś 2x, CrossFire) - też bezwentylatorowa
- DVD-R/W

Ktoś doradził mi obudowę Chieftec BX-3 z zasilaczem tej samej firmy GPS400;
np. to:
http://www.chieftec.pl/index.php?&content=2&case=128
Wygląda ona solidnie, podobno nie rezonuje, tak więc - nie mając żadnych
dodatkowych (poza zasilaczowym) wiatraków - powinna być najcichsza z
możliwych w tym pułapie cenowym. Ale nurtują mnie wątpliwości, czy aby
rzeczywiście taki zestaw nie będzie się grzał? Dlatego, jako alternatywę,
rozważam obudowę ThermalTake z trzema wiatrakami:
http://www.thermaltake.com/product/Chassis/midtower/soprano/vb1000bws.asp
plus zasilacz, np. Tagan easycon TG480-U15 480W. Oczywiście jest to prawie
2x droższe rozwiązanie, i szczerze mówiąc to już mój górny pułap cenowy w
tym momencie.

Bardzo proszę o Waszą opinię, czy wystarczy ta pierwsza, czy lepiej
zainwestować w tę drugą obudowę - a jeżeli tak, to z tym czy może innym
zasilaczem.

Pozdrawiam

Piotr