Re: Nagrywarka DVD

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 17 Sep 2006 - 20:28:25 MET DST

Łukasz napisał(a):

> W moim przypadku pewnie bedzie to rowniez czytnik DVD, jako tako..

Też miałem takie podejście na samym początku, gdy kupowałem moją
pierwszą nagrywarkę DVD, ale bardzo szybko zmieniłem zdanie i dokupiłem
dodatkowy czytnik. Szkoda jej. :) Chociaż dzisiaj nagrywarki kosztują
sto pięćdziesiąt złotych. :P

> ale tez nie mam zwyczaju rysowac swoich plyt:)

Szkoda, że nie każdy ma takie podejście. :) Mi osobiście włos się na
głowie jeży, gdy widzę kolesia wyciągającego płytę z koperty trzymając
ją palcami z obydwu stron. :) A to jeszcze nic w porównaniu z tym jakie
płyty do mnie wracały od koleżanek siostry. Po tych /traumatycznych/
doświadczeniach postanowiłem jedno - koniec z pożyczaniem płyt. ;P

> Zastanowie sie pewnie nad tym NECkiem. Czy moze posiadasz jakas informacje
> co do glosnosci pracy tej nagrywarki?

Niestety nie miałem jakiejś empirycznej, dłuższej styczności z tym
modelem. Znajomy ma jednego ze starszych NECów, co prawda widziałem go w
akcji już jakiś czas temu, ale nie pamiętam, żeby jakaś specjalnie
denerwująca głośność rzuciła mi się w uszy. :)

> Zgadza sie, na CD, mimo ze da sie 52x to normalnie uzywam 32x i pewnie
> wiekszosc tak robi...

Ja CD-R zwykle paliłem tak 8x-16x w zależności od tego, do jakiej
prędkości była certyfikowana. Oczywiście w drugą stronę lepiej też nie
przeginać. ;) Ludzie nagrywający 52x, zwłaszcza na tanich płytach chyba
przekonali się, że robią błąd gdy dane zaczynały wyparowywać. :)
Na DVD palę 4x gdy płyta lub nagrywarka obsługują maksymalną prędkość 8x
lub 8x dla "szesnastek". :)

# /George Orwell - Rok 1984/