Re: BIOS nie wykrywa napędów IDE - powracający problem

Autor: Ambro [Wawa] <ambro2WYWALTO_at_poczta.fm>
Data: Sat 16 Sep 2006 - 22:33:47 MET DST

> sprobuj napedy podlaczyc do drugiego kanalu IDE?!
> co wtedy sie dzieje?

Na to udało mi się wpaść, rezultat podobny. Sądzę, że jest to albo
kwestia zasilacza (sprawdzę go woltomierzem i ewentualnie na innym
sprzęcie) albo Mobo. Z tym że gdyby było coś nie tak z kontrolerem IDE,
napęd dawałby chociaż jakiś znak życia w postaci migającej diody. A tu,
jeszcze raz podkreślę - napęd zachowuje się jakby nie miał zasilania. Z
tego co wiem, napęd cd/dvd podłączony tylko pod zasilanie powinien dać
znak życia. Natomiast jak zaskoczy, działa bez problemu.

Pozdrawiam
Ambro