Re: Szukam programu do regeneracji HDD

Autor: Remek <wiasmed_at_neostrada.pl>
Data: Sat 16 Sep 2006 - 15:01:20 MET DST

> Nie wiem od kiedy zaczynają się "współczesne dyski".

Też tego do końca nie wiem, dlatego tak ogólnie napisałem :)
Wydaje mi się, że Twój już "podpada" pod to pojęcie. Ogólnie
rzecz ujmując chodzi o rozmiar dysku przekraczający 512MB, ale
zostawmy to. Na temat struktury logicznej dysków i na ile ona
nie odzwierciedla fizycznej konstrukcji można wiele napisać,
ale są na ten temat materiały w sieci. Ja nie czuję się kompetentny.

> Można założyć na nim partycje przy pomocy Fdisk, natomiast
sformatować
> się nie daje.

A co mówi Fdisk po procedurze sprawdzania spójności dysku?

> Czy mógłbyś podać jakiś konkretny darmowy hexedytor, który warto
ściągnąć?

Pod DOS:

Diskedit.exe - hexedytor
MBRtool - specjalizowany program narzędziowy
Resize Partition Manager - jw

Te dwa ostatnie działają również pod Windows, ale lepiej takie
operacje
wykonywać spod DOS.

Pod Windows:

Hex Workshop - doskonały wielofunkcyjny hexedytor

> Dobrze by było gdyby był do niego opis użycia.

Z tym gorzej, ale są helpy. Ściągnij coś i odniesiemy się do
konkretnego
programu. Polecam ten ostatni.

Disk/Open Drive/Phisical Disk - wskaż ten HDD (podpięty jako drugi) i
znajdziesz się w zerowym sektorze dysku. Następnie:
File/Export/Zapisz.
Zapisze zrzut MBR'a do pliku tekstowego, który możesz wkleić do posta.

> Jak mam sprawdzić wygląd MBR i po czym poznać czy jest prawidłowy?

O tym potem. Na razie chodzi o możliwość czytania sektorów.

--
Remek