Re: Szukam programu do regeneracji HDD

Autor: Pen <Pen_at_pen.pl>
Data: Sat 16 Sep 2006 - 06:40:57 MET DST

Dzięki za odpowiedź.

> Jeśli koniecznie chcesz użyć tego programu mogę Ci go wysłać na
> skrzynkę.
Zdaję sobie sprawę, że użycie Low Level Format to ostateczność.
Ściągnąłem LLFsetup.2.36.1181.exe, jednak waham się czy go użyć.
Z drugiej strony wszystkie użyte przeze mnie testy pokazują, że dysk
i tak jest "dead".
Czy Ty masz jakiś inny program do LLF?

> - nie jest zalecane jego używanie do współczesnych dysków, gdyż może
> zniszczyć ich logiczną strukturę.
Nie wiem od kiedy zaczynają się "współczesne dyski". Ten jest na pewno
stary, ale czy sprzed "współczesnych" - tego nie wiem.

> Czy BIOS go widzi?
> Napisz w czym rzecz i wtedy można coś radzić. Jeśli programy nie
> mogą zapisywać do sektorów, to wygląda na uszkodzenie dysku, ale
> za mało informacji, aby wnioskować konkretnie.
W BIOSie jest ustawiony na Auto.
Przy starcie komputera widać go poprawnie, natomiast w Windowsach już
nie jest widoczny.
Można założyć na nim partycje przy pomocy Fdisk, natomiast sformatować
się nie daje.

> Spróbuj jakimś
> hexedytorem z możliwością dostępu do sektorów dyskowych, czy jest
> możliwy zapis i odczyt poszczególnych sektorów. Jak wygląda MBR?
Czy mógłbyś podać jakiś konkretny darmowy hexedytor, który warto ściągnąć?
Dobrze by było gdyby był do niego opis użycia.
Jak mam sprawdzić wygląd MBR i po czym poznać czy jest prawidłowy?

Pozdrawiam
Pen